0.9 TCE vs 0.9 TwinAir

W imieniu mojej siostry pytam się znawców lepiej kupić samochód z silnikiem 0.9 TwinAir czy 0.9 TCE? Lepsze Twingo czy Fiat 500? Który mały turbodoładowany motor jest lepszy? Który mniej awaryjny, który rzeczywiście mniej pali?

Komentarz

  • 0.9 TwinAir to 2 cylindry. 90 TCE to 3 cylindry. Mniej będzie palił ten pierwszy, kultura pracy lepsza w TCE.

    Trwałość? Fiat ma w turbodoładowanych silnikach całkiem spore doświadczenia. 1.4 T-Jet produkowane było dość dawno temu i nie widać skarg na nie a Puntu/Linea/Bravo z tym silnikiem mocno trzymają ceny.

    Renault chyba znacznie mniej wypuszczało turbo benzyn. Wiem, że było 1.2 TCE ale jak się to sprawowało?
  • Szwagier ma w Clio 1.2 TCe i bardzo sobie chwali. Zużycie paliwa 6 litrów z hakiem. No i 100 koników jest. Ja chce kupić Captura 0.9 TCe i liczę na podobne spalanie bo Captur trochę większy ale silnik mniejszy i oszczędniejszy.
  • Panowie te małe motki to pic na wodę fotomontaż. Normalny silnik o normalnej pojemności: 1.4 a nawet 1.6 bez problemu jest w stanie spalić bardzo mało jak ma system zmiennych faz rozrządu dlaczego?

    Zmienna faza umożliwia nie do końca napełnianie cylindra jeśli tego potrzeba oraz wewnętrzną recyrkulację spalin poprzez podawanie części mieszanki wylotowej do układu dolotowego. System jest znacznie bardziej skuteczny gdy dodatkowo mamy zmienne fazy dla drugiego wałka. To wszystko sprawia, że taki silnik potrafi sobie dostosować realną pojemność w zakresie około 40% na minus.

    Takie coś stosuje Toyota w Yarisie 1.33 Dual VVT-i 6, który będzie zapewne w 90% przypadkach znacznie bardziej oszczędny niż te opisywane przez was 0,9 ccm3. Dodatkowo silnik 4 cyl więc kultura pracy NORMALNA i nie nawali w nim nigdy żadne turbo bo go zwyczajnie nie ma.

    Zobaczycie jeszcze 2-3 lata i era turbodoładowanych silników o pojemności do 1500 cmm3 odejdzie w zapomnienie tak szybko jak się pojawiła.
  • Wiem co masz na myśli z tym "zmniejszaniem pojemności" ale zobacz bez turbiny już jej nie zwiększysz. I nie uzyskasz super niskiego zużycia paliwa na biegu jałowym oraz mocnego dołu.

    Wspominana przez ciebie Toyota ma mniejszy moment i przy wyzszych obrotach niz Clio 90 TCe. Nie wspominając już o Twiairze który ma aż 145 Nm co w aucie tej klasy jest naprawę sporo.

    Co z tego, że spali tyle samo albo 5% więcej jeśli będzie w konkretnych warunkach jeździł znacznie lepiej, szybciej przyśpieszał bo ma potężny moment?
  • Faktycznie Multiair ma większy moment a mniejszą moc czyli odczuwalnie słabszy Multiair jest mocniejszy?
  • 0.9 TwinAir chodzi jak Maluch
    0.9 TCE pracuje jak diesel

    Który lepszy? Nie mam pojecia, ale na chlopski rozum jakosciowo TwinAir powinien byc znacznie lepszy bo wystepuje w calkiem drogich autach a 0.9 TCE jest rowniez w budzetowkach. Pytanie czy tali 90 TCE z Logana II rozni sie czyms od tego stosowanego w Capturze? Wydawac by sie moglo ze musi sie roznic. Pytanie czym?

    Kolejna sprawa to Fiat wypuszcza TwinAir ktore fabrycznie maja 105 KM a chiptunerzy robia na nim nawet 135 KM! Dla 90 TCE 105 koni po chipie to juz maks...

    No i jeszcze ten moment obrotowy. Wszystko wiec wskazuje na to, ze TwinAir to znacznie bardziej hi-tech engine :)
  • Te silniki sa stworzone do przepisowej jazdy i jesli ktos tak jexdzi to bedzie mial spalanie jak w katalogu. Jesli ktos jezdzi tak ze dwojke wrzuca przy 30 km/h to niech buli na stacji bo sam taka jazda robi niezle zagrozenie...
  • Skoro ten 0.9 TwinAir taki dobry to dlaczego nie zamontowali go do nowego Fiata Tipo?
  • Bo ten silnik dużo kosztuje a Tipo to auto budżetowe stworzone na biedne kraje jak Polska.
  • Czy nie lepiej kupić samochód ze sprawdzonym silnikiem jak 1.0 75 KM w Skodzie? Jakoś nie mam zaufania do tych turbodoładowanych. Sypnie się turbina i wydatek 3000 zł jak nic.
  • beron, Jeździłeś kiedyś autem z silnikiem turbo? To zupełnie inna jazda moment od samego dołu, elastyczność. Niby silnik 0.9 a jeździ się jakby miał 1.6 pojemonści.
Sign In or Register to comment.