Hyundai i20 1.1 diesel opinie

Poszukuje oszczędnego diesla do miasta. Takiego, żeby po rozłożeniu siedzeń dałoby się przewieźć coś większego. Czytałem dziś na onet.pl raport Najoszczędniejsze miejskie diesle na rynku wg ADAC i:

Hy­un­dai i20 w wer­sji 1.1 CRDi blue Clas­sic (DPF) zna­lazł się na 1. miej­scu ex aequo, ze śred­nim spa­la­niem na po­zio­mie 3,2 l/100 km i emi­sją CO2 na po­zio­mie 84 g/km

Wydaje mi się że samochód idealny dla mnie. 75 KM powinno zapewnić przyzwoitą dynamikę przy jeździe miejskiej, szczególnie że to elastyczny diesel.

Powyższe auto w takiej specyfikacji:

ABS, ASR, Boczne poduszki powietrzne, ESP, ISOFIX, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Światła przeciwmgielne, Autoalarm, Immobiliser, Koło zapasowe, Kierunkwoskazy boczne zintegrowane z lusterkami zew., Lakierowane klamki , Lusterka w kolorze nadwozia, Tapicerka materiałowa, Zderzaki w kolorze nadwozia, Komputer pokładowy, Multifunkcyjna kierownica, Radio CD/MP3, Wejście USB, Wielofunkcyjny wyświetlacz, Asystent zmiany biegów, Zdalnie sterowany centralny zamek, El. szyby z przodu, El. lusterka, El. szyby z tyłu, Kierownica obszyta skórą, Klimatyzacja automatyczna, Podgrzewane lusterka, Podłokietnik z przodu, Regulacja kierownicy, Regulacja wysokości fotela kierowcy, Wspomaganie kierownicy

kosztuje 60 100zł, RABAT: 5 200zł + DYWANIKI GRATIS!

Co sądzicie o tym samochodzie? Czy diesle Hyundaia są tak dobre jak silniki benzynowe CVVT?

Komentarz

  • edited luty 2015
    Czytałem ten artykuł ale coś mi to wygląda na kryptoreklamę.

    Zobacz dane techniczne:

    Spalanie w mieście 4,6 l/100km
    Spalanie w trasie 3,4 l/100km
    Spalanie - tryb mieszany 3,8 l/100km

    http://dane-techniczne.info/szczegoly/Hyundai/i20_facelift_2012_1.1_crdi_75_hp/5815

    3,4 w trasie podają a ADAC 3,2??? Wolne żarty!

    P.S.
    Chcesz naprawdę tanio kup auto z gazem. Diesel z DPF tani w eksploatacji nie będzie!
  • Jaki jest sens dopłacać 20000 zł za silnik w tak małym i lekkim aucie? Liczyłeś kiedy się to zwróci?
  • Czy taki mały silnik diesla ma sens? Czy naprawy nie będą kosztować tak samo dużo jak w przypadku potężnego silnika jak np. 1.5 dCi?
  • Po 1:

    Na pewno będzie mega ekonomiczny, szczególnie do 80 km/h. Powód? To jest trzycylindrowy diesel a to mówi samo przez się.

    Po 2:

    To jednostka z turbiną o zmiennej geometrii. Co z tego wynika? Lepsza elastyczność, ale po około 100 000 km będziesz miał wyższy rachunek do zapłaty w przypadku jej awarii. Generalnie takie turbiny jako nowe są bardzo drogie. Stąd samochód kosztuje też nie mało. I generalnie o ile turbo o stałej geometrii czyli np. takie z ww. 1.5 dCi można bez problemu regenerować to turbiny o zmiennej geometrii nie powinno się regenerować. Koszt nowego turbo o numerze 734598-0003, które tam wchodzi to jest około 700 EURO.

    Może się więc okazać, że tu zaoszczędzisz 2 litry na 100 km czyli max 10 zł a po 100000 km razem 10000 zł ale będziesz musiał dopłacić z 5000 zł do napraw samochodu w późniejszym czasie... nie zapominając o tym, ze gdy samochód był nowy zapłaciłeś za niego bardzo dużo jak za tę klasę. Bo nie można go nazwać dziś super dobrze wyposażonym jak on nie ma nawet asystenta parkowania czy zmiany pasa ruchu co już w Corsie w tej cenie mogło by pewnie być... tylko nie w dieslu.
  • Jakby nie patrzeć w autach klasy A, B a może i słabszych wersjach silnikowych Compaktów 3cyl. diesel to przyszłość.

    Idea wcale nie jest taka nowa, pamiętacie VW Lupo? Tam był właśnie R3 1.2 TDi!
Sign In or Register to comment.