"W celu zmniejszenia strat energetycznych specjalnie zmodyfikowany wałek rozrządu, którego fragment przesuwa się w taki sposób by wyłączone cylindry miały krzywkę zupełnie okrągła, tak by zawory nie były otwierane."
Czy gdy cylindry są "wyłączone" to naprawdę zawory są ZAMKNIĘTE? A nie otwarte?
Silnik kręci się szybko. Gdy są zamknięte część energii zostaje odzyskana na zasadzie sprężyny gazowej. A gdyby były otwarte to mamy ogromną pompę tłoczącą powietrze z układu ssącego do wydechu. Myślisz że to nie są straty? To dopiero są straty...
Komentarz
"W celu zmniejszenia strat energetycznych specjalnie zmodyfikowany wałek rozrządu, którego fragment przesuwa się w taki sposób by wyłączone cylindry miały krzywkę zupełnie okrągła, tak by zawory nie były otwierane."
Czy gdy cylindry są "wyłączone" to naprawdę zawory są ZAMKNIĘTE? A nie otwarte?