Trwałość skrzyń DSG w silniku 1.2 TSI

Jak oceniacie skrzynie DSG, mam na myśli te montowane w 1.2 TSI. A konkretnie w Skodzie Yeti. Czy mogę liczyć że bezawaryjnie przejedzie 200 000 km?

Komentarz

  • Nie bierz tego dziadowstwa, mam na myśli 1.2 TSI. Czytałem w Auto-Świat że na autostradzie powyżej 140 km/h Polo pali ponad 14 litrów! Co do samej trwałości skrzyni to bym się znowu tak nie obawiał. Auto Świat zrobił 100 000 km i auto jeździ. Jak oni zrobili 100 tysięcy w warunkach testowych to Ty zrobisz 200 w normalnych.
  • A może jakaś Honda z dobrym silnikiem i-VTEC i skrzynią CVT?
  • Po pierwsze to dzisiejsze samochody nie będą już tak trwałe jak te kiedyś i dotyczy to wszystkich modeli wszystkich firm i nie tylko TSI i VW. Na szczęście mniej palą mają lepsze osiągi i są o wiele bardziej ekonomiczne a nasze zarobki pozwalają przeciętnemu śmiertelnikowi nabyć w miarę fajny samochód po 4 latach oszczędzania a kiedyś to było zupełnie nie możliwe.
  • Czytałem w portalu motoryzacyjnym, że mechanicznie trwałość tych skrzyń wcale nie jest taka niska. Dużo gorzej jeśli chodzi o elektronikę. Tu niestety problemy pojawiają się nawet po 100 000 km ale gdy szybko zauważysz takie usterki jak szarpanie czy opóźnienia w zmianie biegów to nie dostaniesz mocno po kieszeni.

    Co do trwałości mechanicznej to 1.2 TSI to jest raczej sprzęgło mechaniczne więc wytrzyma pewnie max 150 000 km pytanie ile nowe?
  • Czytałem wiele na temat budowy skrzyń DSG. Nie zdecydowałbym się na taki rodzaj przekładni w tak małym silniku jak 1.2 TSI. To ma za dużo ruchomych elementów, tam gdzie ruch tam jest tarcie, opór powoduje stratę cennych Nm. Dobra skrzynia ale dla 1.8 TSI wzwyż.
  • Dlaczego nie do 1.2? Przecież to nie taka pszczółka, to ma ponad 120 KM.

    Czy masz konkretne dane na temat oporów przy DSG? Konkretną sprawność takiego układu napędowego w procentach? W stosunku do zwykłego z manualną skrzynią biegów?
  • W Polo po lifcie jest również 90 konny DSG...

    A co do wspomnianych oporów to 7-mio biegowa Jeti 1.2 TSI 122 KM DSG (dane producenta) pali 6.6 średnio wobec 6.4 zwykły manual 6-cio biegowy.

    Nie muszę chyba dopominać, że więcej biegów to teoretycznie powinno być to samo spalanie, przy tej samej sprawności.
Sign In or Register to comment.